top of page

• Wat is online reclame of adverteren?

Online reclame maken doe je in de vorm van advertenties. Eigenlijk net zoals je ze vindt in huis-aan-huis bladen. Het doel is hetzelfde alleen het medium is anders. We gebruiken internet om onze reclameboodschappen te laten zien aan een specifieke doelgroep.

 

Misschien voor meer websiteverkeer of merkbekendheid. Online reclame is gemaakt om de potentiële klant te overtuigen om een specifieke actie te ondernemen. Zoals een inschrijving voor een nieuwsbrief, een aanvraag voor meer informatie of het doen van een bestelling.

Online reclame uitbesteden
Online reclame campagne

Online marketing in een nieuw jasje:

• Transparant
• Zonder poespas
• Resultaat gericht

Online reclame

Online reclame is ontzettend belangrijk voor jouw bedrijf. Als je wilt groeien, op zoek bent naar personeel of de naamsbekendheid wilt vergroten. Welk doel je ook voor ogen hebt, met online marketing bereik je deze sneller én efficiënter. Online reclame maken kan op verschillende manieren. In de zoekmachines en op websites, maar ook op social media.

Welk platform je kiest is afhankelijk van waar jouw doelgroep zich bevindt. Moeilijk? Nee hoor. Bij Piek hebben we dat al voor je uitgezocht. Jij hoeft je dus alleen maar te verdiepen in de voordelen van online reclame. Want resultaat is uiteindelijk het enige wat écht telt. 

 Online reclame voorbeelden:

Dr Worker

van 0 naar 800+ orders per maand

Rug Expertise Centrum

321 Leads in een maand tijd

S&W Bouwkundig Ingenieurs

Het verlengstuk zijn van de marketing.

EBO van Weel

Branding & Lead generatie

The Innersense

195 leads binnen een maand

Mind Body Dietiste

Een vliegende start voor Aniek

Fydee Vitae

24 sollicitanten en 3 nieuwe werknemers

Vitaal Podotherapie

Consistent nieuwe klanten met Google ads

Rug Expertise Shop

Al meer dan 1000 klanten kunnen helpen.

Ecosloop

Van een idee naar een identiteit

Online adverteren

Adverteren op Google, Facebook, Instagram, Tiktok & en andere websites

Webdesign

Maatwerk websites en webshops gericht op resultaat

Foto & video

Unieke foto's en video's die jouw bedrijf op de kaart zetten.

• De voordelen van een online reclamecampagne?

1. Eindeloos veel mensen bereiken

 

Door gebruik te maken van online reclame, kun je uiteindelijk veel mensen bereiken. Het internet is namelijk voor iedereen toegankelijk. Je kunt jouw bedrijf, product of dienst dus niet alleen lokaal en nationaal, maar ook wereldwijd onder de aandacht brengen. Dat maakt de kans dat jouw advertenties door een groot aantal mensen gezien wordt aanzienlijk.

 

2. Meer naamsbekendheid

 

Online reclame of online adverteren is ook een effectieve manier om meer websiteverkeer te genereren. Daarmee vergroot je de naamsbekendheid van jouw bedrijf. Bijvoorbeeld met een aantrekkelijke online campagne waarmee je de aandacht van de doelgroep trekt.

 

Door de content van de advertentie af te stemmen op de interesses van jouw publiek, kun je ze aanmoedigen om door te klikken naar jouw website. Misschien omdat je ze een kortingscode geeft of omdat ze op jouw website de informatie vinden die ze zoeken.

 

Online reclame draagt bij aan de naamsbekendheid van jouw bedrijf, maar ook aan de betrokkenheid. Door een band op te bouwen met jouw klanten, genereer je meer belangstelling voor jouw merk of onderneming. Dit kan ook bijdragen tot meer verkopen.

 

3. Klantbetrokkenheid verbeteren

 

Eén van de voordelen van online reclame is dat alle resultaten meetbaar zijn. Je kunt dus heel precies bijhouden hoe betrokken een klant is bij jouw bedrijf. Je kunt ook monitoren hoe lang mensen actief bezig zijn met jouw reclameboodschap, of hoeveel mensen er uiteindelijk doorklikken naar jouw website. En niet onbelangrijk, met online reclame kun je ook bijhouden hoeveel bezoekers er uiteindelijk zullen converteren in een lead of verkoop.

 

Het gehele klanttraject of de klantreis is te volgen. Vanaf het moment dat iemand jouw online reclame ziet, totdat ze converteren. Zoals het invullen van een aanvraagformulier, een nieuwsbrief inschrijving of zelfs een aankoop. Omdat je het traject dat de klant aflegt kunt volgen, kun je ook heel precies meten waar de meest betrokken klanten vandaan komen. Daardoor kun je jouw campagne effectiever, doeltreffender en meer kostenefficiënt maken.

 

4. Targeten op de juiste doelgroep

 

Je kunt jouw online reclame richten op een grote doelgroep, maar als deze niet geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt, zal de reclame weinig doeltreffend zijn. Door de campagne of de advertentie te richten op de juiste doelgroep en gebruikers, kan dit wél.

 

Dit wordt ook wel targeten genoemd. Daarbij is het belangrijk dat je weet wie de meest ideale klanten voor jouw onderneming zijn. Oftewel, wat is de ideale buyer persona? Voor een bistro zijn dit bijvoorbeeld dames tussen de 25-65 met een interesse voor lekker eten.

Johan van der Schelde

Eigenaar Bouwbedrijf van der Schelde

Flexibel & boven verwachting

De samenwerking vonden we in 1 woord; super. Jullie waren heel flexibel en keken naar wat past bij ons bedrijf.

Daarnaast hadden we vanaf het begin gelijk prettig contact en het resultaat is zelfs boven verwachting.

Pacalle vermunt

HR-Manager New Motion

Frisse blik op personeelswerving

Wij zijn blij met de mannen en hun frisse kijk op werven in deze krappe arbeidsmarkt.

 

Ze hebben een supertoffe campagne voor New Motion uitgezet met nieuwe collega’s als resultaat!!

Daan van de velde

Marketingmanager Vervaet  B.V.

Goede combinatie

Door Piek Marketing hebben we bij Vervaet op korte termijn technisch personeel weten aan te trekken. 

Door hun kennis en inzicht hebben we veel nieuwe collega's gekregen die we hard nodig hadden.

 

De combinatie van een werken bij website en social media campagne was voor ons heel goed. We zijn erg tevreden!

 Klant ervaringen bij ons online marketing bureau:

logo's2c_3x-8.png
vierkant overlay groen zwart2-100.jpg

Online marketing liever uitbesteden?

Online marketing bureau in een nieuw jasje:

• Transparant
• Zonder poespas

• Gaan voor resultaat

Mogelijkheden van online reclame

Andere mogelijkheden van online reclame:

Content marketing

 

Online reclame maken kan ook in de vorm van content marketing. Dit is een effectieve manier om een merk, bedrijf of reclameboodschap onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Content marketing richt zich op SEO of zoekmachine optimalisatie.

 

Dat betekent dat er vooral organisch verkeer naar jouw website wordt gestuurd. Mits de content de juiste zoekwoorden bevat. Door content op relevante websites te plaatsen in de vorm van een advertentie, kun je zowel het bereik vergroten als de betrokkenheid vergroten.

 

Zoekmachine adverteren

 

Online reclame maken kan ook in de zoekmachines. Zoals Google of Bing. Dit wordt ook wel Search Engine Marketing of SEM genoemd. Het vergroot de zichtbaarheid van jouw website op de resultaten pagina's (SERPs) van de zoekmachines. Deze manier van online reclame maken wordt ook wel Pay Per Click of PPC adverteren genoemd. Het is een effectieve en doeltreffende manier om jouw bedrijf of product onder de aandacht te brengen. Zeker omdat iedereen wel eens gebruik maakt van s’ werelds bekendste en grootste zoekmachine.

 

Display advertising

 

Display advertising is online reclame in de vorm van foto's, video's of afbeeldingen. Ze worden geplaatst op relevante websites van derden. Zodra een gebruiker op jouw display advertentie klikt, wordt deze doorgestuurd naar jouw eigen website. Een goede landingspagina is hierbij belangrijk. Het is namelijk zonde van het geld én de moeite als een bezoeker géén actie onderneemt omdat de landingspagina niet gebruiksvriendelijk is.

 

Een doeltreffende vorm van display advertising is retargeting. In tegenstelling tot andere banner of display advertenties, worden retargeted ads getoont aan gebruikers die jouw website al eens hebben bezocht. Je weet dus dat ze geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf.

Online reclame op social media:

Online reclame maken kan ook via de bekende social media platformen. Zoals Facebook en Instagram, TikTok, YouTube of LinkedIn. Via deze social media kanalen heb je de mogelijkheid om jouw bedrijf, diensten of producten te promoten én onder de aandacht te brengen bij een enorm publiek. Daarnaast zijn de prestaties van een advertentie of een online campagne altijd meetbaar. Je kunt de inhoud van een post dus altijd aanpassen als dat nodig is. Online reclame kan op social media veel gedaantes aannemen. Het kan een post of Tweet zijn, maar ook een campagne die op meerdere social media kanalen actief is.

 

Facebook

Facebook heeft wereldwijd een slordige 3 miljard maandelijkse gebruikers. Dat betekent dat je op dit platform ontzettend veel doelgroepen kunt bereiken op basis van demografische gegevens. Je kunt hier namelijk targeten op heel veel verschillende buyer personas. Denk je na over online reclame op Facebook? Dit zijn enkele interessante feitjes op een rij:

 

65%                : zoekt wekelijks naar een lokaal bedrijf

65%                : bekijkt vooral afbeeldingen en foto’s op Facebook

56%                : deelt inhoud met vrienden              

45%                : bekijkt video’s op Facebook

35%                : is op zoek naar nieuwsberichten

 

Instagram

Instagram heeft maandelijks ruim 1 miljard actieve gebruikers. 500 miljoen daarvan bezoeken het social media platform zelfs dagelijks. Mensen tussen de 25 en 35 jaar brengen hier de meeste tijd door. Deze doelgroep beslaat ruim 30% van het totaal aantal gebruikers. Opvallend is dat de betrokkenheid op Instagram hoger is dan op Facebook en Twitter. Per dag brengt een gebruiker gemiddeld ruim 30 minuten door op het platform. Daarvan is

52% mannelijk. De overige 49% van de Instagram gebruikers is vrouwelijk.

 

TikTok

TikTok staat in de top 3 van grootste social media platformen ter wereld. Het platform heeft ruim 1 miljard actieve gebruikers per maand. Het wordt het meest gebruikt door een jonge doelgroep. Vooral video’s worden hier bekeken. Dat heeft te maken met het geavanceerde algoritme. Creatieve en boeiende content die aansluit bij de doelgroep doet het hier goed.

 

LinkedIn

LinkedIn heeft ruim 800 miljoen actieve gebruikers per maand. Daarmee is het social media platform het grootste professionele netwerk ter wereld. Naast een oudere doelgroep, weten ook jongere mensen steeds vaker de weg naar het platform te vinden. Sterker nog, deze doelgroep is op dit moment het grootst én het meest actief. Mannen zijn met 58% het meest actief op LinkedIn. De overige 42% van de LinkedIn gebruikers is vrouwelijk.

 

Twitter

7 van de 10 Twitter gebruikers bezoekt het platform om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en de actualiteiten. Daarmee staat het social media platform in de top 10 van de meest bezochte websites ter wereld. Ruim 80% van de Twitteraars gebruikt het platform om contact te leggen met een bedrijf of een merk. Het dient dus vooral een zakelijk doel. 

online reclame via social media

 Welk type online reclame past het beste bij mijn bedrijf?

Met zoveel verschillende soorten online reclame, kan het bést lastig zijn om de juiste te kiezen. Om dit uit te kunnen zoeken, kun je jezelf het beste een aantal vragen stellen. Het definiëren van jouw doelstellingen is daarbij de eerste stap die je zou moeten nemen.

 

  • Doel van de online reclame: het is belangrijk om eerst het doel van de online reclame te bepalen. Wil je adverteren om meer verkopen te genereren, ben je op zoek naar meer websiteverkeer en leads of wil je meer klantbetrokkenheid genereren?

 

  • De doelgroep: wat is de doelgroep voor jouw diensten of producten of wat is de buyer persona? Door dit te achterhalen weet je op welke mensen je moet targeten. Dat maakt online reclame niet alleen effectiever, maar ook budgetvriendelijk.

 

  • Waar bevindt de doelgroep zich: als je weet wie jouw doelgroep is, weet je ook waar ze het meest te vinden zijn. Zoals Facebook, LinkedIn of actualiteiten websites.

 

  • Welke content spreek de doelgroep aan: afhankelijk van de leeftijd en de interesses, kun je ook definiëren welke content ze het meest aanspreekt. Zoals blogs of video’s.

 

  • Wat is het budget: natuurlijk is het ook belangrijk om het budget te bepalen. Sommige vormen van online reclame zijn duurder dan anderen.

vierkant overlay groen zwart2-100.jpg

Online reclame liever uitbesteden?

Wij helpen je graag met het uitvoeren van jouw online reclame. Wat je doen ook is, wij zorgen ervoor dat je er het maximale uit haalt. Met een online reclame campagne op maat zorgen we dat we jouw doelen behalen. 

bottom of page