• Een Online B2B Marketing Bureau waar Gewoon Doen centraal staat
Onze slogan is erg simpel: Gewoon Doen. Dat is een snelle samenvatting van wat je van ons kunt verwachten als partner. We zijn resultaatgericht en zullen je echt niet iedere 3 seconden aan de mouw trekken. We handelen zelfstandig en houden je (zo regelmatig als jij wil) op de hoogte van onze werkzaamheden en resultaten.
En ook al bruist de online wereld van mogelijkheden, het is belangrijk om te beseffen dat ieder bedrijf compleet uniek is. Dat is voor zowel ons als voor jullie een belangrijk inzicht. De online omgeving van een softwarebedrijf en een groothandel zijn natuurlijk drastisch verschillend. Wij hanteren voor ieder bedrijf een unieke werkmethode.
Piek Marketing heeft een nuchter team dat altijd gegrond te werk gaat. We doen ons niet voor als iets anders. We zijn gewoon een hecht team dat resultaten wil bereiken. We zijn altijd eerlijk over de verwachte resultaten. Geen poespas, geen nonsens, geen domme verkooppraatjes. We komen maar wat graag bij je op de koffie om eens even kennis te maken met jou en je bedrijf
• B2B Online Marketing Voorbeelden
We kunnen het allemaal mooi verstellen, maar wat hebben we al op geleverd qua B2B online Marketing? Hieronder een aantal voorbeelden van klantcases die we hebben uitgevoerd.
• De voordelen van Piek Marketing als B2B online marketing bureau:
Er zijn een aantal dingen die voor B2B klanten nog belangrijker zijn dan voor de gewone consument. Ze willen snel en goed terecht kunnen met hun vraagstuk. De online B2B wereld zit vol met haast en spoed, want ze willen zo snel mogelijk kunnen schakelen. Dit houdt in dat jullie ook snel moeten kunnen handelen en schakelen. Maar een website kan al veel van deze vraagstukken opvangen. Optimalisering van de website is daarom ook een van onze prioriteiten.
Als mensen op jullie website komen, willen ze meteen een duidelijk overzicht van de diensten of producten. Over het algemeen willen ze gelijk in contact komen en niet eerst iets opsturen om pas later een offerte te ontvangen. Wij zorgen er dan ook voor dat alle lijntjes zo strak mogelijk zijn en er een goede funnel ontstaat op jullie website. Zo trek je de klanten op de juiste manier aan om de conversie te verhogen.
Bij B2B heb je wellicht veel minder potentiële klanten, maar iedere klant is veel meer waard dan in de B2C omgeving. Zo kunnen sommige B2B bedrijven al rondkomen met een handjevol klanten. Vroeger was netwerken op beurzen bijvoorbeeld heel belangrijk, maar deze dagen is de online omgeving van immens belang. Alles moet snel, goed en direct te regelen zijn. Dat zijn de kernwaardes van B2B online marketing.
Als B2B Marketing Bureau hebben we natuurlijk zelf ook de nodige ervaring in de B2B markt, aangezien een groot deel van onze klanten B2B is. Door de jaren heen hebben we samengewerkt met bedrijven in talloze verschillende branches. We weten echt nog niet alles, maar we komen samen een heel eind.
• Het vinden van de juiste bedrijven om aan te verkopen
Ieder bedrijf heeft een andere doelgroep. Want als groothandel in speelgoed heeft het natuurlijk weinig zin om contact te zoeken met een supermarkt. Wij zijn er om jullie te helpen met het vinden van de juiste klanten. Naast het feit dat bedrijven jullie online kunnen vinden, is er online ook de mogelijkheid om eens contact te zoeken met jouw ideale klanten. Online marketing is namelijk veel meer dan een strakke website met geoptimaliseerde SEA en SEO.
Het kan nooit kwaad om een (professioneel) mailtje hun kant op te sturen met een leuk aanbod. Zeker als je al gelijk dingen ziet die verbeterd kunnen worden. En wij zijn er natuurlijk om te helpen met het opstellen van zo’n dergelijk mailtje.
Daarbij is persoonlijk contact erg van belang. Bedrijven hechten er waarde aan als jij aanvulling weet te bieden op hun werkzaamheden of bedrijf. Het feit dat je de tijd en moeite neemt om een persoonlijk bericht te sturen wordt vaak al gewaardeerd.
En naarmate je het klantenbestand uitbreidt, is het ook verstandig om bestaande klanten vaker te bereiken via mail. Gooi er af een toe een leuke korting in voor hun gebruikelijke dienst of product, stel ze op de hoogte van cruciale veranderingen in hun markt of breng ze op de hoogte van nieuwe aanbiedingen. Zo blijf je actief en zichtbaar. Niet geheel onbelangrijk in zo’n competitieve markt!
• Hoe gaan wij te werk als B2B online marketing bureau?
Stap 1: Kennismaking
Natuurlijk beginnen we met een lekker bakkie koffie en een goed gesprek. We bespreken alle nodige details. Wat zijn de bedrijfsdoelen? Hoe ziet jullie online wereld er nu uit? Wat heeft het bedrijf de B2B markt te bieden? Als we tot een akkoord komen, maken we een stappenplan op maat om jouw bedrijf een online presence te geven. We maken hierbij geen valse beloftes en komen ook zeker niet met vlotte verkooppraatjes.
Stap 5: Optimaliseren en rapporteren
Na een tijd testen is het duidelijk wat er moet gebeuren. Je schiet bijna nooit in één keer raak, maar oefening baart kunst. Zo blijft ons team de huidige strategie verbeteren en kijken we naar verdere optimalisatie van de website. Komen de kernwaardes wel goed over? Hoe zit het met de conversie? Dat zijn allemaal belangrijke factoren die we nauwlettend in de gaten houden.
Stap 2: Onderzoek en strategie
Allereest nemen we de website onder de loep: wat kan er beter en wat moet totaal anders? Terwijl we dit doen, houden we jullie niche in ons achterhoofd. Zo vergeten we niks en kunnen we de optimalisering vanaf stap 1 al optimaal houden. We kijken naar soortgelijke bedrijven die veel succes boeken en proberen te achterhalen hoe we dit voor jouw bedrijf ook waar kunnen maken. Het is in ieder geval van essentieel belang dat jullie kernwaardes snel en duidelijk in zicht zijn. Daarnaast kijken we naar welke B2B online marketingmethodes we gaan inzetten.
Stap 3: Opzetten & Testen
De planfase hebben we gehad. Nu gaan we daadwerkelijk de veranderingen aanbrengen op de website en de marketingmethodes uitproberen. Met de nadruk op proberen. We spelen altijd open kaart; wij weten niet exact hoe iets gaat uitpakken. We doen natuurlijk niet zomaar iets, we onderzoeken wel echt wat in jullie branche goed werkt en waarom.
Stap 4: Monitoren
Als je zoveel veranderingen maakt aan je online omgeving, is het belangrijk om dit constant in de gaten te houden. Resultaten laten al snel zien wat succesvol is en wat minder goed gaat. Onze experts weten gelukkig wel precies waar ze naar moeten kijken en hoe ze de resultaten op een overzichtelijke manier kunnen presteren. Zo blijf jij altijd op de hoogte van onze marketingresultaten zonder dat je zelf een expert hoeft te zijn.
Johan van der Schelde
Eigenaar Bouwbedrijf van der Schelde
Flexibel & boven verwachting
De samenwerking vonden we in 1 woord; super. Jullie waren heel flexibel en keken naar wat past bij ons bedrijf.
Daarnaast hadden we vanaf het begin gelijk prettig contact en het resultaat is zelfs boven verwachting.
Pacalle vermunt
HR-Manager New Motion
Frisse blik op personeelswerving
Wij zijn blij met de mannen en hun frisse kijk op werven in deze krappe arbeidsmarkt.
Ze hebben een supertoffe campagne voor New Motion uitgezet met nieuwe collega’s als resultaat!!
Arjan Zandijk
Eigenaar Vitaal Podotherapie
Een aanrader
Ik ben erg tevreden over de werkwijze van Wiljan en de onderlinge samenwerking verloopt uitstekend.
Er wordt resultaat gericht gewerkt en hij is op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in zijn branche.
Een aanrader!
• Klant ervaringen bij ons online marketing bureau:
Ook jouw B2B Online Marketing naar een hoger niveau tillen?
B2B online marketing met Piek Marketing:
-
Concrete resultaten
-
Niet vast aan contracten
-
Alle expertise in huis
Piek als online marketing bureau:
• Transparant
• Zonder contract
• Resultaat gericht
B2B Online Marketing
De B2B online marketing wereld zit vol met mogelijkheden. Wij staan klaar om je te helpen bij het generen van online B2B leads. In onze samenwerking ligt de focus op korte lijntjes en een hecht, maar ook vooral eerlijk contact met jou. Wil je jouw bedrijf uitgroeien tot een online expert in jouw vakgebied? Dan zijn wij je ideale partner.