top of page

• Waarom je SEA uitbesteden?

We zijn allemaal druk, en ook jij hebt waarschijnlijk genoeg te doen. Je uitbreidt verdiepen in SEA strategieën en ontwikkelingen zit er dan vaak niet in. Daarom zijn er SEA bureau’s waaraan je je SEA kan uitbesteden. Wij helpen je het maximale uit je je google advertenties te halen. Door het uitbesteden van je SEA werkzaamheden aan een gespecialiseerd bedrijf zoals Piek marketing, profiteer je van onze kennis en ervaring om jouw campagnes naar een hoger niveau te tillen.

 

  1. Bespaar tijd en focus op je core business Werken met Google Ads kan complex en tijdrovend zijn. Door je SEA uit te besteden, kun je je concentreren op wat echt belangrijk is: je bedrijf laten groeien.

  2. Haal het meeste uit je advertentiebudget Als SEA specialisten weten we precies hoe we je advertentiebudget het effectiefst kunnen in zetten en daardoor het beste resultaat uit je campagnes kunnen halen.

  3. Profiteer van geavanceerde technieken en tools Als SEA bureau hebben we toegang tot geavanceerde tools en technieken om jouw campagnes te optimaliseren en je concurrentie voor te blijven.

SEA ads bureau
SEA ads uitbesteden voorbeeld

SEA uitbesteden bij Piek:

• Transparant
• Zonder poespas
• Resultaat gericht

SEA uitbesteden

Zoek je een manier om snel doelgerichte bezoekers naar je website te trekken? Zoekmachine adverteren, oftewel SEA, is dan de ideale oplossing voor jou.

 

We zijn zo gewend om iets te googelen, dat het zelf een ingeburgerd werkwoord is geworden. Daar zit dus een enorme potentie in voor jouw bedrijf. En met SEA uitbesteden zit jij op de eerste rij om te profiteren van die potentie.

 

Maar we snappen dat je misschien niet weet waar je moet beginnen of dat je denkt dat er meer uit je campagnes te halen is. Daarom is het uitbesteden van je SEA-campagnes aan ons online marketing bureau een slimme keuze!

Dr Worker

van 0 naar 150+ orders per maand

Rug Expertise Centrum

321 Leads in een maand tijd

The Innersense

195 leads binnen een maand

Mind Body Dietiste

Een vliegende start voor Aniek

Fydee Vitae

24 sollicitanten en 3 nieuwe werknemers

Vitaal Podotherapie

Consistent nieuwe klanten met Google ads

Rug Expertise Shop

Al meer dan 1000 klanten kunnen helpen.

 Online marketing voorbeelden:

We hebben al bij heel wat bedrijven mooie resultaten weten te halen met online adverteren. Dit doen we met SEA alleen of in combinatie met andere platformen zoals Facebook, Instagram of Linkedin.

• De kracht van Search Engine Advertising

Je wilt je SEA uitbesteden. Maar hoeveel potentie heeft SEA? Search Engine Advertising zorgt ervoor dat je direct zichtbaar wordt voor jouw doelgroep in zoekmachines zoals Google of Bing. Door te adverteren in Google verschijnt jouw advertentie bovenaan de zoekresultaten wanneer iemand naar jouw product of dienst zoekt. Dit vergroot je naamsbekendheid en zorgt ervoor dat je sneller gevonden wordt door jouw doelgroep.

Doordat mensen je advertentie pas zien als ze een relevante zoekopdracht in voeren is het een hele ‘vriendelijke’ manier van adverteren. Je dringt jouw advertentie niet op, maar biedt het aan als relevante optie.

Googelen is niet voor niets een werkwoord geworden in het Nederlands. We doen het allemaal, en veel ook. In welke branche je ook zit mensen Google op bedrijven als de jouwe. Als jij dan direct boven aan verschijnt met een goede advertentie, dan komen ze naar jouw website. En als je daar niet staat, dan komen ze bij je concurrent. Dus, waar ook maar starten toch? Neem contact op, we geven je graag advies!

SEA ads specialist

Vraag je gratis Ads-check aan: twv van €250

Johan van der Schelde

Eigenaar Bouwbedrijf van der Schelde

Flexibel & boven verwachting

De samenwerking vonden we in 1 woord; super. Jullie waren heel flexibel en keken naar wat past bij ons bedrijf.

Daarnaast hadden we vanaf het begin gelijk prettig contact en het resultaat is zelfs boven verwachting.

Pacalle vermunt

HR-Manager New Motion

Frisse blik op personeelswerving

Wij zijn blij met de mannen en hun frisse kijk op werven in deze krappe arbeidsmarkt.

 

Ze hebben een supertoffe campagne voor New Motion uitgezet met nieuwe collega’s als resultaat!!

Daan van de velde

Marketingmanager Vervaet  B.V.

Goede combinatie

Door Piek Marketing hebben we bij Vervaet op korte termijn technisch personeel weten aan te trekken. 

Door hun kennis en inzicht hebben we veel nieuwe collega's gekregen die we hard nodig hadden.

 

De combinatie van een werken bij website en social media campagne was voor ons heel goed. We zijn erg tevreden!

 Klant ervaringen bij ons online marketing bureau:

logo's2c_3x-8.png

• SEA uitbesteden, hoe we jou verder helpen:

Stap 1: Uitgebreid zoekwoordenonderzoek

Bij SEA uitbesteden beginnen we met een grondig onderzoek naar de meest relevante en effectieve zoekwoorden voor jouw bedrijf. We duiken in je branche en je concurrentie. Zo kunnen we de strategie bepalen om zo efficiënt mogelijk jouw doelgroep te bereiken.

Stap 5: Monitoring en rapportage

We houden je op de hoogte van de voortgang en resultaten. Zo weet je precies wat de stand van zaken is, daarnaast overleggen we met je en stellen indien aanpassingen voor om de prestaties te verbeteren.

Stap 2: Effectieve advertentieteksten:

We schrijven converterende en onderscheidende advertenties die je doelgroep aanspreken en hen overtuigen om op jouw advertentie te klikken.

Stap 3: Optimalisatie van landingspagina's

Bezoekers naar je website krijgen is stap 1, maar dan moeten ze ook nog iets doen op de website; contact opnemen, solliciteren, gegevens achterlaten, iets kopen. We kijken daarom een stap verder dan alleen de advertenties. We zorgen ervoor dat de landingspagina's waar je advertenties naartoe leiden, geoptimaliseerd zijn voor conversie.

Stap 4: A/B-testen en aanpassen

We voeren voortdurend tests uit om de effectiviteit van je advertenties te verbeteren en je SEA-budget zo efficiënt mogelijk in te zetten. Dat is de kracht van SEA uitbesteden.

Eigenaar piek online marketing
Klaar voor jouw start?

• Wat je mag verwachten van onze samenwerking:

Ervaren team:

Onze SEA-specialisten hebben jarenlange ervaring met het beheren van succesvolle campagnes voor allerlei klanten. Doordat we hier (meer dan) fulltime mee bezig zijn weten we alle ins en outs, de laatste trends en best practices op het gebied van SEA.

1

Transparantie en communicatie:

We vinden het belangrijk om open en eerlijk te communiceren over de voortgang van je campagnes. We houden je op de hoogte van de resultaten en staan open voor feedback en suggesties om de samenwerking te verbeteren.

2

Flexibele & Snelle werkwijze:

We begrijpen dat elke klant uniek is en passen onze aanpak aan om aan jouw specifieke behoeften en doelstellingen. En als er vragen of wijzigen zijn pakken we dit direct op. Zo krijg jij dezelfde dag nog een antwoord.

3

Geen vaste contracten:

We gaan voor langdurige relaties. En die krijg je niet met contracten, maar met vertrouwen. We geloven in de samenwerking met onze klanten, en de resultaten spreken voor zich. Daarom hebben we geen contracten nodig om klanten te behouden

4

vierkant overlay groen zwart2-100.jpg

Profiteer ook van de kansen van SEA uitbesteden:

SEA uitbesteden in een nieuw jasje:

• Zonder contract

• 100% transparant

• Gaan voor resultaat

SEA klant google ads

• Waarom SEA inzetten?

Er zijn verschillende reden om SEA in te zetten. We zetten een paar redenen op een rij:

 

  1. Snelle resultaten: SEA kan (in tegenstelling tot SEO) snel resultaten opleveren. Zodra je advertenties zijn goedgekeurd en live staan, zorgen ze direct voor verkeer naar jouw website.

  2. Gerichte advertenties: Met SEA kun je jouw advertenties richten op specifieke zoekwoorden en demografische gegevens. Daardoor kun je jouw doelgroep effectief bereiken. Zo kan je bijvoorbeeld mensen bereiken die interesse hebben in het kopen van een elektrische fiets in Utrecht.

  3. Meetbaarheid: Een groot voordeel van SEA is dat het eenvoudig te meten is. Je kunt precies zien hoeveel mensen op je advertenties hebben geklikt, hoeveel van deze klikken hebben geleid tot conversies, en welke zoekwoorden het effectiefste zijn.

  4. Flexibel budget: Bij SEA kun je zelf bepalen hoeveel je uitgeeft aan advertenties. Je kunt een dagelijks budget instellen wat je maximaal wilt uitgeven. Daarnaast kan je biedingen aanpassen om de kosten per klik te optimaliseren.

  5. Versterkt andere marketingkanalen: SEA kan goed worden gecombineerd met andere online marketing kanalen zoals SEO en social media. Zo kan social media adverteren interesse wekken, en SEA de interesse naar je website brengen.

 

Het inzetten van SEA is dus bijna voor elk bedrijf interessant zijn. Door het uitbesteden van je SEA werkzaamheden aan een ervaren bureau, kun je profiteren van hun expertise en kan jij je concentreren op het runnen van je bedrijf.

• Wat is SEA?

SEA, of Search Engine Advertising, is een vorm van online marketing waarbij je betaald om advertenties te plaatst op zoekmachines zoals Google. Met SEA komt jouw website bovenaan in de zoekresultaten. Zo word je beter zichtbaar voor je doelgroep en krijg je meer bezoekers op je website. En meer bezoekers, zorgt uiteindelijk voor meer klanten.

 

Naast SEA is er ook nog SEO. Met SEO (Search Engine Optimization), optimaliseer je je website voor Google zodat die organisch bovenaan komt te staan. Dit is een langdurig en kostbaar proces. Met SEA betaal je voor elke klik op je advertentie. Je gericht en flexibel inzetten op allerlei verschillende zoekwoorden.

 

De meest gebruikte tool voor SEA is Google Ads (voorheen bekend als Google AdWords). Met Google Ads kun je advertenties maken die worden weergegeven op basis van de zoekopdrachten van gebruikers. Je kunt specifieke zoekwoorden targeten, zodat je advertentie alleen wordt getoond aan mensen die op zoek zijn naar jouw product of dienst. Met Google Ads kun je jouw advertenties optimaliseren en bijsturen om de best mogelijke resultaten te behalen.

SEA ads stappenplan

• De toekomst van SEA en het belang van innovatie:

Online marketing en ook SEA is voortdurend in ontwikkeling. Het is cruciaal om op de hoogte te blijven van deze nieuwste trends en technologieën om concurrerend te blijven in de online wereld. Dit houden dit natuurlijk in gaten voor jou als klant. Daarom hieronder een aantal belangrijke ontwikkelingen:
 

  • Kunstmatige intelligentie en automatisering: Artificial intelligence (AI)  is hot. Op steeds meer plekken komen we het tegen. De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) en automatisering zal daarom ook toenemen in de wereld van SEA. Hierdoor kunnen campagnes efficiënter worden beheerd en geoptimaliseerd. Denk aan automatische biedstrategieën, dynamische advertenties en slimme doelgroep segmentatie.
     

  • Voice search: Spraak gestuurd zoeken wordt steeds populairder en zal dus daardoor ook een steeds grotere rol gaan spelen. Hier moeten adverteerders op inspelen door zich te richten op natuurlijke taal en lange zoekopdrachten om beter zichtbaar te zijn in voice search-resultaten. Dus, schrijven zoals je praat.

SEA ads klantcase
SEA ads voorbeeld
  • Personalisatie: We verwachten steeds meer gepersonaliseerde ervaringen en advertenties. Algemene advertenties vallen daardoor minder op. SEA-campagnes moeten daarom gericht zijn op het bieden van relevante en op maat gemaakte advertenties die aansluiten op je doelgroep.
     

  • Integratie met andere marketingkanalen: Een holistische benadering van online marketing wordt steeds belangrijker. Dit betekent dat meerdere kanalen gaan samenwerken, zoals SEO, contentmarketing en social media. Door een consistent verhaal versterken de kanalen elkaar. Zo kan social media interesse wekken, waardoor mensen gaan googleen. Met SEA kan je vervolgens de interesse omzetten naar bezoekers.
     

  • Nieuwe advertentieplatforms en formaten: Naast Google Ads zullen andere advertentieplatforms groeien. Dit kunnen andere zoekmachines zijn zoals Bing Ads en Amazon Advertising, of complete nieuwe platformen zoals Tiktok. Nieuwe advertentieformaten, zoals video- en interactieve advertenties, zullen steeds meer gebruikt worden om de aandacht van de doelgroep te trekken en te behouden.

• Concurrend blijven:

Flink wat innovatie en ontwikkelingen dus die essentieel zijn om bij te houden in wereld van SEA. Maar dat hoef je gelukkig niet zelf te doen. Door je SEA-campagnes uit te besteden aan ons, ben je verzekerd van een toekomstbestendige strategie die inspeelt op de nieuwste ontwikkelingen en trends. Samen zorgen we ervoor dat jouw bedrijf concurrerend blijft en inspring op de nieuwste ontwikkelingen.

SEA ads campagne
SEA ads cijfers

• Hoe kies je de juiste partij bij SEA uitbesteden?

Je ziet de voordelen in van het inschakelen van een SEA bureau. Maar hoe kies je nou de juiste? Natuurlijk zijn we niet helemaal onbevooroordeeld, we denken uiteraard dat wij jouw beste keus. Maar we zetten toch even wat tips op een rij waar je op kunt letten:

 

  1. Bekijk het portfolio: Eerst zien dan geloven, een goed SEA bureau heeft een portfolio van succesvolle campagnes en tevreden klanten. Bekijk de voorbeelden van hun werk en kijk of hun expertise aansluit bij jouw behoeften.

  2. Transparantie: Een goed Google Ads bureau is transparant over hun werkwijze, resultaten en kosten. Ze moeten bereid zijn om je inzicht te geven in de voortgang van je campagnes en openstaan voor feedback en suggesties.

  3. Werkwijze: Als je gaat samenwerken met een SEA bureau wil je natuurlijk wel dat die fijn verloopt. Lees daarom over de werkwijze van het bureau, en de mensen erachter. Spreekt dat je aan? Dan heb je wellicht je match gevonden.

  4. Reviews: Bekijk ervaringen van andere klanten. Kijk niet alleen op de website van het bureau maar ook naar onafhankelijke reviews in bijvoorbeeld Google of Facebook.

vierkant overlay groen zwart2-100.jpg

Verover nu de top posities in Google:

SEA met Piek Marketing:

  • Ervaring en specialisten

  • Verder kijken dan alleen de advertentie

  • Volledig inzicht in je campagnes

  • Niet vast aan contracten

  • Geen uurje-factuurtje

vierkant overlay groen zwart2-100.jpg

Ook jouw SEA uitbesteden bij ons?

Recruitment marketing in een nieuw jasje:

• Zonder plaatsingskosten

• Sollicitaties direct bij jullie

• Niet vast aan contracten

• SEA en de kracht van combineren:

SEA is een krachtig kanaal is om snel resultaten te halen, door het in combinatie met andere online marketingkanalen te gebruiken versterkt het elkaar. Hierbij werken kanalen zoals SEO, social media en e-mailmarketing samen om je doelen te bereiken.

 

Een full service online marketing bureau (zoals Piek Marketing) zal je ook kunnen helpen met het opzetten en beheren van andere online marketingkanalen. Hierbij een paar voordelen van het hebben van een geïntegreerde marketingstrategie:

 

  • Betere zichtbaarheid: Door verschillende kanalen te gebruiken, ben je beter zichtbaar voor je doelgroep en vergroot je de kans om hen te bereiken.

  • Consistente boodschap: Een geïntegreerde marketingstrategie zorgt ervoor dat je boodschap consistent is op alle kanalen. Dit vergroot de herkenbaarheid van je merk en helpt bij het opbouwen van vertrouwen bij je doelgroep.

  • Synergie: Verschillende marketingkanalen versterken elkaar. Zo kunnen bijvoorbeeld de resultaten van je SEA campagnes worden gebruikt om je SEO-strategie te verbeteren, en vice versa.

  • Efficiëntie: Door al je online marketinginspanningen te combineren, kun je je marketingbudget efficiënter beheren en ervoor zorgen dat je het beste rendement op je investering krijgt.

SEA ads check voorbeeld

• Frequently Asked Questions:

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO (Search Engine Optimization) is kort gezegd het optimaliseren van je website voor Zoekmachines (google/bing). Je laat aan Google zien dat jouw website het beste is voor dat zoekwoord en daardoor boven aan moet komen. Dit is niet iets eenmaligs, maar een proces waar je voordurend mee bezig bent.

Bij SEA (Search Engine Advertising) betaal je om jouw advertenties bovenaan de zoekresultaten te laten zien. Je betaalt per keer dat er op je advertentie geklikt word. Zodra je advertentie live is sta je ook direct bovenaan. Daardoor kan je met SEA sneller resultaat halen dan met SEO.

Hoe lang duurt het voordat ik resultaten zie met SEA?

Zodra je advertenties zijn goedgekeurd werken ze direct. Ze zullen direct in Google of Bing verschijnen, en dus voor verkeer naar je website zorgen. Hoeveel dit is hang af van de zoekwoorden en de advertenties.

Wat zijn de kosten van het uitbesteden van SEA?

De kosten voor het uitbesteden van Google Ads staan niet vast, aangezien ze afhankelijk zijn van je doelen en ambities. Over het algemeen geldt: hoe hoger je budget, hoe meer werk er nodig is voor het beheer. Daarbij bestaan de kosten uit opstartkosten (voor het opzetten van je account en campagnes) en doorlopende kosten voor het beheren en optimaliseren van je account. Maandelijkse kosten beginnen vanaf de €250 per maand tot en met duizenden euro’s voor grote campagnes. Neem contact op, dan geven je graag een indicatie van wat je kan verwachten!

Hoe kan ik het succes van mijn uitbestede SEA-campagnes meten

Er zijn verschillende cijfers waar je op kunt letten om het succes te bepalen van je campagne. Bijvoorbeeld het aantal klikken, conversies, kosten per klik (CPC) en de return on investment (ROI). Wij sturen je overzichtelijke rapporten en inzichten zodat jij altijd weet wat je investering heeft opgeleverd.

Kan ik mijn SEA-campagnes zelf beheren?

Ja, het is mogelijk om zelf je SEA-campagnes op te zetten en te beheren. Echter, het uitbesteden van je SEA-campagnes aan een gespecialiseerd marketingbureau zorgt vrijwel altijd voor betere resultaten.

Wat gebeurt er als ik mijn SEA-campagnes stop

Wanneer je je SEA-campagnes stopzet, zullen je betaalde advertenties niet langer worden weergegeven in de zoekresultaten. Ze leveren dus ook geen verkeer of omzet meer op. Zodra je de advertentie weer aan zet, gaan ze weer leveren.

Wat gebeurt er als ik mijn SEA-campagnes aan jullie uitbesteed?

Als je je SEA-campagnes uitbesteedt aan ons, gaan onze specialisten voor je aan de slag met twee doelen: de efficiëntie maximaliseren en meer resultaat halen uit je SEA budget. We zetten doelgerichte campagnes op om zo een optimale omzet te behalen en houden je continu op de hoogte van de resultaten.

Wat is het proces bij SEA uitbesteden?

Wanneer je besluit om je SEA werkzaamheden uit te besteden, zijn er verschillende stappen die we gaan doorlopen:

 

  1. Uitgebreid zoekwoordenonderzoek Een belangrijke eerste stap is het uitvoeren van een grondig zoekwoordenonderzoek om te bepalen op welke termen we jouw campagnes moet richten.

  2. Opzetten van doelgerichte campagnes Op basis van het zoekwoordenonderzoek worden campagnes opgezet met pakkende en onderscheidende advertenties, gericht op het bereiken van jouw doelgroep.

  3. Voortdurende monitoring en optimalisatie Vanaf het moment dat de advertenties online staan, worden je campagnes voortdurend gemonitord en geoptimaliseerd om het beste resultaat te behalen.

bottom of page