top of page

• Piek Marketing, Gewoon Doen

Onze slogan is simpel: Gewoon Doen. Die twee woorden geven de kern weer van onze samenwerking. Resultaatgericht en gewoon doorpakken.

 

Natuurlijk overleggen we, maar het draait om stappen zetten en resultaat halen. Want ieder bedrijf is natuurlijk compleet anders. Van groothandels tot aan softwarebedrijven, het is van belang om de B2B markt te snappen en te weten hoe je hierin te werk gaat.

Geen contract of kleine lettertjes, maar samenwerken op basis van vertrouwen. Spreekt dat je aan? Dan komen we graag langs voor een bakje koffie!

logo's2c_3x-8.png

Bouwbedrijf van der Schelde

Resultaat waar wij zelf van moesten blozen

New Motion

Een volledig nieuwe uitstraling

Vervaet

Totaal pakket om werknemers te werven

De vlieger

7 sollicitanten op 2 vacatures

Bogaard Grondwerken

350% meer organisch websiteverkeer

Pannekoek sloop & grondwerken

700% meer organische bezoekers

 B2b Marketing voorbeelden:

We hebben al heel wat ervaring binnen de B2B Sector. Hierboven staan wat logo's en hieronder wat uitgewerkt klantcasussen. 

• Waarom heb je een B2B marketing bureau nodig?

De B2B markt bruist van de mogelijkheden. Het segment is qua marketing wellicht wat lastiger dan de B2C consumentenwereld, maar als je eenmaal je ervaring hebt in de B2B wereld zie je welke kansen er allemaal liggen. Eigenlijk draait het in de B2B wereld om één belangrijke kernwaarde: een goede (en betrouwbare!) samenwerking.

Mensen doen zaken met mensen, en niet met een bedrijf. Dit wordt nog te vaak vergeten bij B2B marketing. Juist de gezichten laten zien achter een bedrijf is daarom belangrijk. Dit zijn de mensen waarmee je samenwerkt. Die laten zien schept vertrouwen.

 

Bij een goede marketing strategie loopt alles in elkaar over. De website, social media, video's, mailings alles ademt dezelfde beleving. En daar kunnen wij jullie goed bij helpen. Als B2B Marketing bureau zorgen we ervoor dat je het meeste uit je online marketing haalt. 

B2b marketing bureau eigenaar

Spring er ook uit met jouw bedrijf:

• De voordelen van een B2B marketing bureau:

Bij B2B heb je wellicht veel minder potentiële klanten, maar iedere klant is veel meer waard dan in de B2C omgeving. De relatie met deze klanten is dus ook belangrijk. Vroeger sprak je je klanten alleen fysiek, bijvoorbeeld via een beurs of bezoek. Tegenwoordig gebeurd een belangrijk deel online. 

Vaak hebben potentiële klanten de eerst kennismaking met jouw bedrijf online. Bijvoorbeeld via social media of de website. Dit slecht oppakken geeft dus direct een slechte eerste indruk. Dat wil je natuurlijk voorkomen. Dit is niet alleen slecht voor je sales, maar ook een potentiële sollicitant zal er op afknappen. 

Als B2B Marketing bureau gaan we jullie online laten uitblinken. Dit doen we door jullie eigen persoonlijke, authentieke verhaal. Elk bedrijf is anders en uniek, en dat unieke verhaal gaan wij uitlichten. Dit doen we met leuke teksten, pakkende foto's en video's. 

We werken met een team van experts op elk vakgebied. Hierdoor haal je dus direct een enorme berg aan ervaring in huis die jouw marketing een flinke boost gaan geven. Daarnaast kan jij je focussen op je business. Dit is ook hetgeen waar jij goed in bent en wat er voor heeft gezorgd dat je staat waar je nu bent. Zo creëren we dus een win-win situatie en een samenwerking voor op de lange termijn.

Johan van der Schelde

Eigenaar Bouwbedrijf van der Schelde

Flexibel & boven verwachting

De samenwerking vonden we in 1 woord; super. Jullie waren heel flexibel en keken naar wat past bij ons bedrijf.

Daarnaast hadden we vanaf het begin gelijk prettig contact en het resultaat is zelfs boven verwachting.

Pacalle vermunt

HR-Manager New Motion

Frisse blik op personeelswerving

Wij zijn blij met de mannen en hun frisse kijk op werven in deze krappe arbeidsmarkt.

 

Ze hebben een supertoffe campagne voor New Motion uitgezet met nieuwe collega’s als resultaat!!

Arjan Zandijk

Eigenaar Vitaal Podotherapie

Een aanrader

Ik ben erg tevreden over de werkwijze van Wiljan en de onderlinge samenwerking verloopt uitstekend.

 

Er wordt resultaat gericht gewerkt en hij is op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in zijn branche.

Een aanrader!

 Hoe klanten de samenwerking ervaren:

• Hoe wij te werk gaan als B2B Marketing bureau:

Stap 1: Kennismaking

Allereerst even gezellig met een bakkie om tafel. Geen verplichtingen, geen nonsens. Als B2B marketing bureau we maken kennis met jou en jouw bedrijf. Wat zijn jullie doelen? Wat hebben jullie te bieden op de B2B markt? Samen kijken we naar alle mogelijkheden. Met alle informatie over jouw bedrijf maken onze specialisten een stappenplan op maat waarmee we jouw bedrijf klaarstomen voor de B2B markt.

Stap 5: Optimaliseren

Als iets werkt, dan doen we natuurlijk meer dan alleen maar doorzetten. We gaan continu verbeteren en optimaliseren om het beste resultaat te krijgen. Kleine Aanpassingen maken soms al een wereld van verschil. Ons team is gelukkig van alle markten thuis, waardoor het optimaliseren van bepaalde methodes of een website voor ons geen enkel probleem vormt. Door contant te testen krijgen we beter resultaten, maar ook veel informatie vanuit de markt.

Stap 2: Onderzoek en strategiebepaling

Na het gesprek duiken we jouw niche in en pakken we jouw bedrijf erbij. Waar zoeken bedrijven nu vooral naar in jullie vakgebied? Welke soortgelijke bedrijven boeken succes en waarom? Een grondig onderzoek is een essentieel onderdeel van het plan. Zo kunnen we ervoor zorgen dat jullie kernwaardes altijd goed in zicht komen waardoor je sneller klanten aantrekt én behoudt. In het plan zetten we alle ideeën die we gaan testen en stippelen we iedere methode uit.

Stap 3: Testen en doorpakken

Nu het onderzoek erop zit, komt het favoriete deel van ons werk: alles testen! Want hebben we als B2B marketing bureau de nodige ervaring, het onderbouwen met een test is een must. We pakken alles erbij wat met marketing te maken heeft: de website, merkuitstraling, (lopende) campagnes, etc. We pakken dit volledig op in samenspraak met jullie. Jij houdt ons verantwoordelijk voor de resultaten en wij houden jullie op de hoogte. 

Stap 4: Constante monitoring

Natuurlijk zien we al snel of een idee aanslaat of niet dankzij strakke monitoring van campagnes of aanpassingen. We pakken zelfstandig door en houden je altijd op de hoogte van de resultaten. Onze experts weten de resultaten ook zo te presenteren dat dit eenvoudig en snel behapbaar is voor iemand die geen marketing ervaring heeft. Zo helpt Piek Marketing jouw bedrijf om de juiste keuzes te maken op basis van marketingdata.

Eigenaar piek online marketing
Klaar voor jouw start?

• Een betrouwbaar B2B marketing bureau als partner

De persoonlijke touch in een B2B samenwerking is zelfs in dit digitale tijdperk nog van essentieel belang. Wij proberen dat op iedere manier terug te laten komen in hun manier van werken. Dit creëert vertrouwen en functioneert als de basis voor iedere langdurige samenwerking.

Dezelfde kernwaarde zouden we doorvoeren in de B2B marketingmethodes van jullie bedrijf. Vooral in de B2B wereld is het van onmiskenbaar groot belang om een goede connectie te hebben met klanten. We ondersteunen jouw bedrijf bij het optimaliseren van deze kernwaarde om uiteindelijk de conversie van potentiële klanten aanzienlijk te verhogen. Zo houd je er langdurige werkrelaties aan over.

Klantcase B2B Marketing
vierkant overlay groen zwart2-100.jpg

Ook meer resultaat uit jouw B2B marketing?

B2B Marketing met Piek Marketing:

  • Harde resultaten

  • Niet vast aan contracten

  • Boven het maaiveld uitspringen

Piek als b2b marketing bureau
B2B Marketing Bureau

Piek als B2B marketing bureau:

• Transparant
• Zonder contract
• Resultaat gericht

B2B Marketing Bureau

B2B Marketing is een vak apart. Je benadert een bedrijf op een heel andere manier, dan een particulier. Vaak gaat het om grotere bedragen en om langdurige samenwerkingen. 

Om jouw bedrijf goed op te kaart te zetten, en nieuwe klanten te werven moeten we dus een stapje verder gaan. En daar hebben wij als b2b marketing bureau nu net veel ervaring in. 

bottom of page