In deze serie bespreken we de beste online marketing mogelijkheden voor het MKB. Vorige keer hebben we het maken van een website besproken. In deze blog wordt verder ingezoomd op een webshop en wat hierbij belangrijk is. Even een belangrijke note: webwinkel & webshop betekend het zelfde en wordt daarom door elkaar gebruikt.
Inhoudsopgave:
Kan ik dit zelf?
Net als in onze vorige blog is dit antwoordt opnieuw ja. Voor het maken van Webwinkel zijn er diverse platforms waarbij zelf eenvoudige webwinkel kunnen worden gemaakt. Maar het antwoord of u dit net zo goed kan als een online marketingbureau is opnieuw waarschijnlijk niet. Door het ontbreken van de ervaring, kennis en tools zal u niet dezelfde resultaten kunnen behalen als een online marketingbureau.
Wat is belangrijk bij het laten maken van een webwinkel?
Er zijn diverse aspecten die een webshop goed maken een deel is voor de klant zichtbaar maar een groot gedeelte ook niet. In deze blog bespreken we welke aspecten en functionaliteiten belangrijk zijn.
Betalingssysteem Een belangrijk onderdeel van een webshop is natuurlijk het betalingssysteem. Dit moet foutloos verlopen en goed beveiligd zijn. Ook moet het voor de klant zo gebruiksvriendelijk mogelijk zijn om af te rekenen in uw webwinkel. Twee andere aspecten die belangrijk zijn bij het laten maken van een webshop is het automatische toevoeging van btw en berekening van verzendkosten op basis van locatie.
Leden paneel Een ander belangrijk onderdeel van een webshop is de mogelijkheid om een account aan te maken en in te loggen. In dit account op de webwinkel kunnen klanten de status zien van hun huidige orders of order geschiedenis.
Administratie Daarnaast zijn er een aantal belangrijke administratieve functionaliteit bij het laten maken van een webshop die de klant niet direct ziet maar voor u erg handig zijn. Twee onderdelen hiervan zijn orderbeheer en voorraadbeheer. Het bijhouden van de administratie is belangrijk voor een webshop. Allerlei zaken als orders, inkoop, verkoop en voorraad moeten goed worden bijgehouden. Voor het administratief goed laten verlopen van de bestellingen is een goede tool voor orderbeheer noodzakelijk. Hierin moet overzichtelijk de bestellingen en status van bestellingen worden bijgehouden. In het voorraadbeheer op uw webwinkel moet eenvoudig verkopen en inkopen van de producten worden bijgehouden, zodat u niet met lege online schappen komt te staan. Wilt u weten wat een webshop voor u kost? Bekijk ons aanbod!
Email Marketing. Goede e-mail marketing is noodzakelijk om uw klanten optimaal te bedienen zo moet er een automatische bevestiging komen van bestelling op uw webshop of wanneer de bestelling is verzonden. Daarnaast kunnen klanten op de hoogte worden gehouden van nieuws of acties. Dit zorgt ervoor dat meer klanten terug keren naar uw webshop.
CMS van uw webshop
Het juiste CMS (content management system) is belangrijk. Het CMS is het programma waar uw webshop in wordt gemaakt en bijgehouden. Belangrijk is dat dit voor u gebruiksvriendelijk is zodat u producten kan toevoegen of aanpassen wanneer u dit wilt, en hiervoor niet afhankelijk bent van een online marketing bureau. Vraag ons advies of bekijk onze mogelijkheden.
Design:
Het design is het meest zichtbare gedeelte van uw webshop. Dit uitstraling moet aansluiten bij uw bedrijf en moet uw klanten aanspreken. Steeds meer mensen gebruiken een tablet of telefoon om te internetten, daarom moet uw webwinkel geoptimaliseerd zijn voor gebruik op mobiele apparaten zodat deze hier ook goed te gebruiken is. Naast de uitstralingen is de gebruiksvriendelijkheid erg belangrijk. Er moet een logische opbouw in zitten en voor de klant duidelijk zijn hoe de navigatie op de website werkt. Als laatste is conversie optimalisatie belangrijk. De conversie is het percentage van de webshop bezoekers wat daadwerkelijk iets koopt. Om dit percentage zo hoog mogelijk te krijgen moet de klant subtiel de goede richting op worden gestuurd, namelijk de kassa. De klant moet bij de winkelwagen uitkomen en aangemoedigd worden af te rekenen.
Zoekmachine optimalisatie
Uw webshop moet natuurlijk ook vindbaar zijn in Google. Google indexeert uw website op meer dan 200 factoren waarmee het bepaalt hoe hoog de webwinkel op bepaalde zoekwoorden verschijnt in de zoekresultaten. Veel van de aspecten, zoals mobiele optimalisatie en laad snelheid, worden al meegenomen bij de bouw van de webshop. Andere aspecten moeten vereisen specifieke aandacht en kennis. Meer weten? In onze blog over Google optimalisatie gaan we hier dieper op in. Of bekijk wat MKB Marketing Zeeland op het gebied van google optimalisatie kunnen betekenen.
Webshop laten maken in zeeland
Ook lokaal verkopen van producten via een webwinkel is zeer interessant, zo ook in zeeland. We geven u graag advies over de mogelijkheden voor een webshop. Bij MKB-marketing zeeland maken we uw webshop geheel volgens uw wensen met de juiste functionaliteiten. Bekijk ons aanbod, of vraag hier uw gratis advies aan.
Comments