• Recruitment marketing op de nieuwe manier:
Medewerkers vinden in een krappe arbeidsmarkt? Als recruitment marketing bureau nemen we je deze zorg uit handen. Het vinden van de juiste kandidaten is namelijk niet eenvoudig. We maken geen gebruik van vacaturebanken of werving & selectie.
Wat we wel doen? Personeel werven met aantrekkelijke en opvallende content die zijn doel bereikt. We verspreiden de juiste boodschap op de juiste plaats. We creëren een effectieve landingspagina en online campagne. Zo sterk, dat nieuwe kandidaten wel moéten klikken
Recruitment marketing in een nieuw jasje:
• Transparant
• Zonder poespas
• Resultaat gericht
Recruitment marketing Bureau
Recruitment marketing? Nieuwe medewerkers vinden doe je tegenwoordig online. Dat is waar de doelgroep het meeste tijd doorbrengt. In de zoekmachines, maar zeker ook op de verschillende social media platformen. Zoals LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram.
• Recruitment marketing voorbeelden:
We hebben al bij heel wat bedrijven goede resultaten gehaald met recruitment marketing. Dit doen we door een combinatie van pakkende content en een creatieve campagne. Hieronder een paar voorbeelden van resultaten die we al behaald hebben:
Met een wervingscampagne gaan we de juiste mensen bereiken met de juiste boodschap.
Bijna iedereen zit wel op een social media. Daarom is social media perfect voor recruitment marketing.
Op een webpagina moet een interessen worden omgezet naar een sollicitatie. Daarom maken wij een sterk converterende pagina.
• Waarom kiezen voor recruitment marketing?
Het werven van goed personeel is tegenwoordig niet meer zo eenvoudig als voorheen. Zeker omdat het aanbod van banen groter is dan de vraag. Kandidaten werken niet langer alleen voor een goed salaris en arbeidsvoorwaarden. Ook de feeling van een bedrijf, de bedrijfscultuur én de werkomgeving zijn belangrijk. Deze moet aansluiten bij de doelgroep.
Dit houdt in dat de manier van solliciteren en werven verandert. Het moet laagdrempeliger. Kandidaten bezoeken minder vaak een vacaturebank, terwijl bedrijven zich steeds meer onder de doelgroep gaan begeven. Online natuurlijk! Maar hoe val je op in de menigte? Hoe overtuig je iemand ervan dat jouw bedrijf hét antwoord is op hun nieuwe carrière? Dat doen we met de Piek methode; het creëren van killer content én doeltreffende online marketing.
Johan van der Schelde
Eigenaar Bouwbedrijf van der Schelde
Flexibel & boven verwachting
De samenwerking vonden we in 1 woord; super. Jullie waren heel flexibel en keken naar wat past bij ons bedrijf.
Daarnaast hadden we vanaf het begin gelijk prettig contact en het resultaat is zelfs boven verwachting.
Pacalle vermunt
HR-Manager New Motion
Frisse blik op personeelswerving
Wij zijn blij met de mannen en hun frisse kijk op werven in deze krappe arbeidsmarkt.
Ze hebben een supertoffe campagne voor New Motion uitgezet met nieuwe collega’s als resultaat!!
Daan van de velde
Marketingmanager Vervaet B.V.
Goede combinatie
Door Piek Marketing hebben we bij Vervaet op korte termijn technisch personeel weten aan te trekken.
Door hun kennis en inzicht hebben we veel nieuwe collega's gekregen die we hard nodig hadden.
De combinatie van een werken bij website en social media campagne was voor ons heel goed. We zijn erg tevreden!
• Klant ervaringen bij ons recruitment marketing bureau:
Ook personeel vinden in een krappe arbeidsmarkt?
Recruitment marketing in een nieuw jasje:
• Zonder plaatsingskosten
• Sollicitaties direct bij jullie
• Niet vast aan contracten
Prikkelende content
Als recruitment marketing bureau weten we precies welke content wél of juist niet prikkelt. We verplaatsen onszelf namelijk niet alleen in jouw bedrijf, maar ook in de kandidaat. Visuele content heeft een hoge aantrekkingskracht. Mensen kijken namelijk liever naar een mooie foto of een aansprekende video, dan dat ze een lange tekst met arbeidsvoorwaarden moeten lezen. Dat komt later wel. Jij zorgt voor de werkvloer, wij schieten de beelden.
Welke verschillende soorten content zijn geschikt?
-
Bedrijfsvideo: deze content gaat over de bedrijfscultuur. Het laat kandidaten zien waar het bedrijf trots op is en voor staat of welke initiatieven er worden genomen.
-
Bedrijfsevenementen: ook foto’s en video’s van evenementen doen het goed als recruitment marketing content. Dit is een geweldige manier om kandidaten een kijkje te geven op de werkvloer van jouw bedrijf. Zeg nou zelf, hier wil je toch werken?
-
Testimonials van werknemers: ook een geweldige manier voor pakkende content. Deze video’s zijn namelijk sociaal bewijs. De persoonlijke ervaringen kunnen afkomstig zijn van de huidige teams, maar natuurlijk ook van oud-werknemers.
Naast testimonials kan de videocontent voor recruitment marketing ook korte interviews bevatten met werknemers. Kandidaten willen namelijk écht weten hoe het is om voor jouw organisatie te werken. Daarnaast geven ze inzicht in de werksfeer.
-
Podcasts: personeel vinden doe je ook met content in de vorm van korte podcasts. Bijvoorbeeld over wat de functie precies inhoudt. Deze korte video’s kun je eventueel ook toevoegen aan de landingspagina. Kort maar zeker aantrekkelijk en doeltreffend!
-
Infographics: iedereen is visueel ingesteld. Dat geldt ook voor werkzoekenden die actief op zoek zijn naar een baan. Je kunt je voorstellen dat ze dagelijks flink wat websites bezoeken. Het lezen van een stuk tekst wordt steeds minder aantrekkelijk. Een infographic is wél een doeltreffende manier om recruitment content te laten zien.
Online marketing voor personeelswerving: zo werkt dat:
Bij Piek doen we het anders. We zijn géén standaard recruitment bureau. We werken niet samen met vacaturebanken. Ook hebben we geen netwerk van kandidaten waarmee we jouw team kunt uitbreiden. In plaats daarvan zoeken we naar de juiste mensen op de juiste plaats. Dat doen we online. Daarbij maken we gebruik van marketing. Daar zijn we goed in. We plaatsen jouw bedrijf in de spotlights. Daarvoor doorlopen we de onderstaande stappen.
• Recruitment marketing via diverse social media platformen
Facebook is waarschijnlijk het eerste platform waar je aan denkt bij recruitment marketing via social media. Heel goed, want ruim 80% van de mensen die op zoek zijn naar een nieuwe baan heeft een profiel. De doelgroepen beslaan elke leeftijdscategorie, verschillende sectoren én diverse interesses. De content wordt altijd gezien door relevante kandidaten.
Daarnaast zijn de resultaten van een campagne meetbaar. Dat houdt ook in dat we de data kunnen gebruiken om de content van een vacature advertentie te verfijnen en af te stemmen op wat de doelgroep interessant vindt of juist helemaal niet.
Als recruitment marketing bureau maken we ook gebruik van Instagram. Zeker als jouw vacature aansluit bij een wat jonger publiek of bij millennials. Ruim 90% van de Instagram gebruikers is jonger dan 40 jaar. Daarnaast is het platform ontzettend visueel ingesteld. Videocontent en pakkende afbeeldingen komen hier dus zeker tot hun recht.
Ook LinkedIn is een goed platform voor het werven van personeel. Hier kun je netwerken en connecties opbouwen. Met bedrijven, maar natuurlijk ook met potentiële kandidaten. Daarnaast heeft dit social media platform filters die gebaseerd zijn op interesses.
Gebruikers kunnen zich aansluiten bij een groep die gerelateerd is aan wat zij belangrijk vinden in het leven. Dat geldt dus ook voor loopbaan interesses. Daarnaast heeft LinkedIn een enorm netwerk van zakelijke professionals. Als de vacature aansluit bij deze doelgroep, is de kans groot dat je snel de juiste werknemers vindt voor jouw bedrijf.
Ook Twitter is een social media platform dat wordt gebruikt voor recruitment marketing. Hoewel de lengte voor het plaatsen van een post vrij beperkt is, kun je hier wél direct to the point komen. Met een pakkende slogan of een citaat bijvoorbeeld. Kort maar daadkrachtig.
Via Twitter komt een vacature voor nieuw personeel ook heel eenvoudig bij de juiste doelgroepen terecht. Je kunt hier namelijk gebruik maken van hashtags. Deze kun je bijvoorbeeld baseren op demografische gegevens. Zoals bijvoorbeeld de locatie. Handig als je op zoek bent naar personeel dat afkomstig is uit de omgeving van #Amsterdam.
YouTube
Ook YouTube is een belangrijk social media platform voor personeelswerving. YouTube is namelijk één van de grootste en populairste platformen ter wereld. Maandelijks heeft het ruim 1 miljard gebruikers. Het is dus aannemelijk dat er getalenteerde mensen zijn, op zoek naar een nieuwe baan. En omdat recruitment marketing hand in gaat gaat met videocontent, is YouTube zeker the place to be. De mogelijkheden op dit social media platform zijn eindeloos. Van wervende bedrijfsvideo’s tot aan interviews of zelfs infographics.
Op zoek naar een recruitment marketing bureau?
Recruitment marketing in een nieuw jasje:
• Zonder plaatsingskosten
• Sollicitaties direct bij jullie
• Niet vast aan contracten
Pakkende advertentie
Als recruitment marketing bureau zijn we niet alleen goed in het maken van aansprekende content en landingspagina’s. We zijn ook een ster in het creëren van succesvolle online advertenties. Deze online reclame bevat de content uit stap 1, maar ook krachtige oneliners en teksten. Kort, krachtig en doeltreffend. Dat is de kracht van oersterke online reclame. Samen scrollen we wat af. Dat geldt ook voor de toekomstige werknemer van jouw bedrijf. We zorgen ervoor dat de advertentie gezien wordt. Want terugscrollen is altijd een optie!
Converterende landingspagina
Als we de aandacht van de juiste kandidaat hebben getrokken, willen we ook dat deze actie onderneemt. Daarom is het ontzettend belangrijk dat de content “clickable” is. Zodra jouw toekomstige kandidaten klikken, worden ze doorgestuurd naar een nét zo aantrekkelijke landingspagina. Hier kunnen ze niet alleen zien, maar ook lezen waarom ze op de vacature moeten solliciteren. We creëren een pagina met korte en krachtige teksten. Over jouw bedrijf, waar jullie voor staan én wat jouw onderneming te bieden heeft. Natuurlijk in een stijl die helemaal past bij de doelgroep. We prikkelen de kandidaat om direct te willen reageren.
Gerichte advertentie campagne
Als de advertentie uit stap 3 voldoet aan onze richtlijnen, wordt de online campagne gestart. Dat kan op verschillende kanalen. Social media platformen zijn het meest doeltreffend. Welk platform we kiezen is afhankelijk van waar jouw doelgroep zich bevindt. Is dit op Facebook of Instagram? Of past de vacature meer bij een doelgroep die gebruik maakt van LinkedIn?
We willen onze content promoten via de juiste kanalen. Zo benaderen we de doelgroep op hun eigen terrein. Daarom maken we ook een buyer persona voor de beschikbare vacature. Wat is de persoonlijke achtergrond van de ideale kandidaat? Met welke uitdagingen heeft deze persoon te maken? Het creëren van een profiel kan vervelend en tijdrovend werk zijn.
Maar, maak je geen zorgen. Dit zoeken we voor je uit. Naast het juiste platform zijn ook targets van belang. Zo zorgen we ervoor dat jouw online campagne alleen gezien wordt door geschikte kandidaten. We targeten op demografische gegevens. Zoals locatie, leeftijd, en interesses. Zo houden we ook het marketingbudget in de hand. Ook niet onbelangrijk.